Veelgestelde vragen

Hoe lang en hoe vaak kan ik mijn aankoop bekijken?
Een video on demand-event kun je binnen 48 uur na aankoop zo vaak als je wilt afspelen. Een live-event kun je alleen afspelen op het aangegeven tijdstip.

Moet ik mijn aankoop in één keer bekijken?
Als je een live-event hebt aangekocht kun je het alleen bekijken op het moment dat het wordt uitgezonden. Alle andere evenementen kun je kijken wanneer je wilt, maar zorg ervoor dat je je aankoop hebt bekeken binnen 48 uur. Na 48 uur verloopt je link en ben je niet meer gerechtigd om te kijken. Dit geldt ook als je na 48 uur nog niet uitgekeken bent. Begin dus op tijd met kijken!

Op welke apparaten kan ik de video afspelen?
In het algemeen geldt dat onze videocontent probleemloos werkt op de laatste browserversies van Chrome, Firefox en Safari en op recente Android en Apple telefoons en tablets met de laatste software-updates.

Kan ik op mijn televisie kijken via Chromecast?
Ja, dat kan! Cast eenvoudig naar je televisie. Gebruik hiervoor altijd de meest up-to-date versie van Chrome internetbrowser. Het castingicoontje verschijnt rechtsonder in de videoplayer. Dit werkt alleen als je rechtstreeks via Cultuurticket.nl kijkt.

Let op, iOS apparaten worden vanuit Chromecast niet ondersteunt om de media te casten.

Kan ik op mijn televisie kijken via Apple Airplay ?
Dat kan gelukkig ook. Gebruik hiervoor wel altijd de Safari internetbrowser, voor zowel mobiel, tablet en desktop. Dit werkt alleen als je rechtstreeks via Cultuurticket.nl kijkt.

Kan ik op mijn televisie kijken via een HDMI-kabel?
Dit werkt altijd. Sluit je laptop aan op je televisie met een HDMI-kabel en bedien de videoplayer op je laptop.

Ik krijg een foutmelding met afspelen, kan ik dit verhelpen?
Het beste is om te streamen via de laatste browserversie van Chrome. Heb je een Apple-apparaat? Soms komt het voor dat systeeminstellingen in de browser het afspelen belemmeren. Probeer 'hardwareversnelling' eens uit te zetten in de systeeminstellingen van Chrome. Open de instellingen door naar chrome://settings/system te gaan in jouw Chrome-browser en zet 'hardwareversnelling' uit. Sluit de browser en start deze opnieuw op. Speel de video opnieuw af.

Als noodoplossing: probeer eens een ander apparaat. Lukt het echt niet? Beschrijf jouw probleem dan zo gedetailleerd mogelijk in het contactformulier en neem contact met ons op.

Mijn stream is niet scherp, hoe kan dit?
Onze videoplayer scant de maximale internetsnelheid van het netwerk. Zodra dit is afgerond tonen wij de stream automatisch in de beste mogelijke resolutie voor het beschikbare netwerk. We beginnen dus met de laagste resolutie en tonen na maximaal 30 seconden de best mogelijke resolutie gebaseerd op de snelheid van het internet. Blijft de resolutie ook na 30 seconden van mindere kwaliteit? Dan heb je waarschijnlijk een lage internetsnelheid.

Kan ik halverwege het afspelen switchen van apparaat?
Ja, log in op je account op het andere apparaat en start de video weer. Deze gaat dan verder waar je gebleven was. Je kunt dit binnen 48 uur na je aankoop zo vaak doen als je wilt.

Kan ik mijn afspeellink delen met mijn vrienden?
Nee, de afspeellink is gekoppeld aan jouw account. Deze is persoonlijk en niet overdraagbaar.

Service e-mails van Cultuurticket komen niet aan.
Check altijd eerst je ongewenste e-mail. Helaas komen mails daarin soms terecht. Kun je de informatie daar niet vinden, en ook niet in 'mijn account' op de website, neem dan contact met ons op.

Mijn vraag staat er niet tussen.
Neem contact op met ons op via het contactformulier hieronder. We streven er dan naar binnen 24 uur contact met je op te nemen.

Neem contact met ons op

Laatst door jou bekeken